LUCIE LUKEŠOVÁ

 

Dobrý den, jmenuji se Lucie Lukešová, žiji v Praze a již 13 let mě živí marketing, aktuálně hlavně online. Nespecializuji se na jednotlivé činnosti online marketingu, protože jednotlivé marketingové aktivity považuji za natolik provázané, že jakékoliv “dělení” je drahé, neefektivní a mnohdy kontraproduktivní. Snažím se tedy držet krok ve všech hlavních oblastech, což díky kontinuální praxi není nemožné. Narazím-li na limit, nemám problém to přiznat a doporučit někoho jiného.

Pravdou také je, že online marketing miluji, baví mě souvislosti a nedokázala bych si vybrat, čeho se vzdát.

Jistě tedy najdete na trhu lidi, kteří toho vědí víc o UX (Jan Kvasnička), PPC (Petra Větrovská), SEO (Pavel Ungr), sociálních sítích (Daniel Dočekal), WordPressu (Tomáš Cirkl), atd.

Ale troufnu si říci, že je hodně málo lidí, kteří dokáží vidět kompletní online marketing v souvislostech, včetně přesahu do ekonomiky firmy, marketingu (i offline) a obchodu, redakčních systémů, HTML a CSS. Dokážu naučit lidi z firem, jak dělat online marketing inhouse nebo alespoň najít dobrou agenturu, vést ji a hlídat výsledky. Také svedu udělat audit ve firmě a najít důvody, proč současný marketing nefunguje. Většině firem to stačí a mohou být velmi úspěšné. Nikdy neslibuju zázraky, protože za výsledky je vždy pouze práce. Udělá-li se dobře, nese výsledky velmi brzy.

Kde jsem získala praxi?

Po 5ti letech práce v médiích jsem dostala nabídku, abych založila v reklamní agentuře PR oddělení. To se podařilo a brzy jsme vydávali firemní časopisy a dělali pro mnoho firem PR. To se psal rok 2004 – 2005 a internet začal vystrkovat růžky.

V roce 2006 jsem dostala na začátku roku nabídku na vypracování business planu pro čistě českou autopůjčovnu. Ačkoliv v té době bylo na trhu již přes 3000 autopůjčoven, zdálo se, že by bylo možné se penetrovat na trh v odvětví zahraničních turistů a dále ve firmách s nabídkou v té době nadstandarních služeb (přistavení a vrácení vozu zdarma, výborně vybavené vozy, vždy dotankováno a čistý vůz, příjemná komunikace). Majitelům firmy se plán zalíbil a v půlce roku 2006 jsme se domluvili, že firmu budu řídit.

V té době byl online marketing naprosto v plenkách a tak se nám podařilo za pouhých cca 10 tisíc, zaplatit pozice na Seznam.cz na 3 měsíce. Naprosto nový web tak vyjížděl mezi prvními třemi firmami. Díky tomuto a také kontraktům s většinou hotelů v Praze se firma stala během dvou měsíců naprosto finančně nezávislou. Během dvou let pak jedničkou na trhu. Následujících 7 let se marketing posunul na internet, začal Sklik, adwords, internetové PR, e-shopy, atd. 7 let možností se učit nejen marketing v autopůjčovně, ale také cestovním ruchu a automobilovém průmyslu, a dalších firmách majitelů (autoservis, prodej náhradních dílů, atd). Čímdál víc mě to začalo táhnout od provozu k marketingu, až…

V roce 2012 – 2013 jsem se rozhodla pro zásadní změnu a založila reklamní agenturu Neverending, s.r.o. Úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat a můj sen se stal skutečností. Již jsem měla čas pouze na marketing a PR. Přišli ale také zaměstnanci, řízení projektů a opět provoz. V roce 2015 jsem tedy agenturu předala dál a funguje doposud. Tím se ze mě stal freelancer. Tedy, odpovídám pouze za svoji práci, dělám pouze to, co mě baví, mám čas i na rodinu, cestování a jsem svým pánem, tedy paní. Co víc si přát? 🙂 Snad jen spokojené klienty.

Dlouhodobě spolupracuji s:

ASAP Rent car, s.r.o. a mohu se tak stále z blízka dívat, jak roste a daří se ji.
B-land, s.r.o.
SVP půjčovna, s.r.o.
Kamna-grily.cz
Solar-eshop.cz
Svp mosty, s.r.o.
Svp stavební, s.r.o.
Wertheim spol. s.r.o.

Také mám zkušenosti s mentorováním ve Startupech, což mě baví hodně, protože atmosféra, když něco nového začíná je naprosto unikátní.

Kontaktovat mě můžete e-mailem na lucie@marketinghelp.cz

 

Zásady ochrany osobních údajů.

 

 

Pozor na kombinaci PHP 7.1.X + plugin WPML 3.9.4

U více klientů jsem nyní řešila, že se jim totálně sesypal web poté, co aktualizovali na Wordpress 4.9.6, webhosting jim zvýšil PHP na 7.1. a aktualizovali plugin WPML 3.9.4 (jazykové mutace). Jde o weby od roku 2014, tedy trochu starší, ale jinak funkční a vzhledem k...

SEO nebo PPC? Co je víc?

Zvýšíme Vám návštěvnost webu Tohle je nejčastější formulka, kterou uslyšíte od různých firem. POZOR na to. Neměřte jen návštěvnost webu, ale hlavně konverzi, tedy, jestli pro Vás měla tato návštěvnost nějaký přínos. Při auditech nejčastěji narážím na to,...

Jak má vypadat stránka se super SEO?

Existuje mnoho návodů, jak správě udělat SEO na stránce. Možná ale neuškodí malá ukázka, jak vlastně v praxi taková stránka má vypadat. Ukážeme si to na stránce o kotlovém grilu Weber Master-Touch. Než začneme psát, je třeba najít vhodná klíčová slova (viz stránka o...

Co potřebujete vědět, než si pořídíte webové stránky?

Přemýšlíte o tom, že byste si nechali udělat webové stránky, ale naprosto se ztrácíte v tom, kde začít a co je k tomu vlastně nutné? Níže najdete pár bodů, které by vám mohly pomoci se zorientovat a minimálně být vyrovaným partnerem při komunikaci s dodavatelem....

Medializace bez PR agentury

Často se setkávám s názorem, že bez zaplacení není možné prosadit informace do médií. Není to tak. Samozřejmě je pro agentury snazší zaplatit prostor ať již v tištěném nebo online médiu, ale lze to i bez peněz. Případně třeba za ceny do soutěže. Ale často stačí mít...

Penalizace / ban webu

Vše děláte jako dřív a přesto se najednou Váš web propadl ve vyhledávání (penalizace) nebo není vůbec dohledatelný (ban)? Ano, v poslední době se na nás obrací mnoho firem s tímto problémem, kdy je vyhledávač Seznam.cz nebo Google.com potrestal za nepovolené praktiky...

WordPress a přechod na HTTPS

Pokud máte web na Wordpressu a máte na webhostingu certifikát SSL, můžete si kousek práce při přechodu na HTTPS ulehčit. Stačí stáhnout plugin Really Simple SSL. Tento si stáhnete, aktivujete a v tu chvíli máte TEORETICKY hotovo. Popravdě, jste teprve na začátku. :-)...

Jak získám SSL protokol?

Je několik možností, jak získat SSL zabezpečený certifikát. Nejdříve doporučuji zjistit, jak je na tom váš webhosting. Některé mají tuto službu zdarma v rámci balíčku služeb a i je automaticky aktivován při zřízení virtuálního serveru.V takovém případě se nemusíte o...

Přechod na HTTPS – SSL zabezpečený protokol

Jak již asi víte, Google v rámci své politiky, ve které prosazuje bezpečný internet chystá „nemilé“ překvapení pro majitele webů. Weby, které běží na http a ne na https začal již nyní označovat jako „nebezpečné“ a v blízké budoucnosti je začne upozaďovat a dávat...

SEO nebo PPC? Co je víc?

Zvýšíme Vám návštěvnost webu Tohle je nejčastější formulka, kterou uslyšíte od různých firem. POZOR na to. Neměřte jen návštěvnost webu, ale hlavně konverzi, tedy, jestli pro Vás měla tato návštěvnost nějaký přínos. Při auditech nejčastěji narážím na to,...

Jak má vypadat stránka se super SEO?

Existuje mnoho návodů, jak správě udělat SEO na stránce. Možná ale neuškodí malá ukázka, jak vlastně v praxi taková stránka má vypadat. Ukážeme si to na stránce o kotlovém grilu Weber Master-Touch. Než začneme psát, je třeba najít vhodná klíčová slova (viz stránka o...

Jaký používáš nástroj pro e-mailing?

Ahoj, já osobně používám u různých klientů různé nástroje. Nejvychytanější český je asi Smartemailing, ale má smysl ho používat až ve chvíli, kdy to myslíš s e-mailingem vážně. Pak není špatný emailkampane.cz a zdarma do určitého počtu adres...